FRI Fragt | GRATIS gaveindpakning

Augmented Reality - Hjælpsom Virkelighed

Udviklingen af digitale teknologier og deres integration i den virkelige verden gør vores liv bedre, nemmere og mere effektivt. AR-koncepter kan ses som "hjælpsomme virkeligheder" i forbindelse med, at ethvert objekt og rum – udvidet med AR – får en helt ny funktionel anvendelsesmulighed, der forbedrer og effektiviserer vores liv.

Augmented Reality (AR) betyder – løst oversat – en udvidet virkelighed og er en teknologi, der lægger et digitalt lag over virkeligheden.

AR i tryk

Nyt Liv til de Trykte Medier

Den øgede brug af mobile enheder som kilde til indhold og underholdning skaber behov for et nyt og mobilvenligt fysisk produkt. Men de største udfordringer ligger i en for forlag og medier traditionel tankegang.

AR hverken erstatter eller tager noget fra de trykte udgivelser. Den tilføjer engagement, læringselementer og bringer underholdning på et højere niveau. Bogens fortælling forbliver uændret - AR er ikke et digitalt supplement eller udelukkende et markedsføringselement; det er en integreret del af en bog, der understøtter og beriger bogen side for side.

En Ny Generation af Interaktive og Levende Bøger

Augmented Reality kan være med til at forvandle oplevelsen af klassiske børnebøger.

Kan du forestille dig en bog, der åbner døren ind til en helt ny verden? En verden, som du kan fordybe dig i, mærke, høre og lege med. Du kan opleve bogens guruer blive levende. Og du kan endda få indflydelse på, hvordan de skal se ud eller agere.

Nu er det ikke bare en fantasi eller associativ tænkning – det er Augmented Reality “in action”!

AR i tryk
AR i tryk

Fremtiden for Tryksager af Alle Slags

Udvid statiske bøger, magasiner og aviser med levende AR-lag og 3D modeller. AR-lag kan tilføjes tryksager af alle slags – bøger, magasiner, aviser, kataloger osv.

Kombinationen af det trykte ord og den moderne AR-teknologi kan øge salget af nye og allerede udgivne titler, hjælpe med at engagere et helt nyt publikum og fastholde eksisterende.

Læring har Aldrig Været SÅ Spændende

AR kan engagere, motivere, invitere til undren og vække nysgerrighed blandt både fagligt stærke og fagligt svage elever. AR i undervisningen kan både understøtte den konkrete faglighed og ligeledes opleves som sjove eller spændende, og bidrager på denne måde med et frisk pust ind i undervisningen.

Fra et læringsteoretisk perspektiv har AR et læringspotentiale, da eleverne har mulighed for at koble sig til formidlingsformer og -formater, der på alternative måder præsenterer det faglige stof, skaber anledning til kritisk tænkning og dette i en relevant faglig sammenhæng.

AR i tryk
AR i tryk

Boost dit Salg og Engagér et Nyt Publikum

Implementering af AR i salgs- og marketingstrategier giver mulighed for at booste salg, tiltrække nyt publikum til produktet og give kunderne en uovertruffen emotionel oplevelse ved hjælp af avanceret moderne teknologi.

En kop te med udvidet virkelighed, tak!
Forbrugsvarer med AR-teknologi er fremtiden for detailhandelen og forbrugernes loyalitet.

AR-ANVENDELSESMULIGHEDER

Levende AR-annoncer

  • kan indeholde mere information og handlinger end formatets fysiske rammer tillader
  • det skjulte indhold formindsker banner-blindhed og reklame-distraktion
  • øget værdi for både annoncører og læsere – man kan foretage køb, tilmelding og bestilling direkte på annoncen

En ny dimension for trykt indhold

  • mobilvenlig og levende
  • et ekstra multimodalt lag på et billede eller en tekst i en artikel, der popper op ved skanning med en mobilenhed
  • læser-inddragelse i en interaktiv oplevelse
  • læseren bestemmer selv brugen af AR-lag

Nogle eksempler:

Et fotogalleri kan springe ud af en reportage.
Læseren kan kigge sig omkring i en butik eller på et feriested.
Sportsresultater kan springe frem.
Et svært begreb forklares med en animation.
Skjult faktaboks eller et kort, der viser vej.
En formular, hvor læseren kan reservere et bord på en restaurant eller købe en billet til biografen. 

Nye Formidlingsformer

AR har en stærk forbindelse med den virkelige verden. I modsætning til VR placeres AR-objekter i det virkelige miljø, hvilket skaber den illusion, at de også er ægte, og det giver et stærkere indtryk og problembehandlings-, modellerings- og ræsonnementsfærdigheder i læring.
AR giver mulighed for “udvidelse af virkeligheden” i faglig kontekst i form af:

  • nye formidlingsformer, der inkluderer visuelle, auditive og taktile elementer,
  • tæt sanselig interaktion med fagrelateret indhold,
  • nye måder at præsentere viden og sammenhænge på med 3D-/4D-modeller og auditive formater,
  • mediering af specifik vidensudfoldelse og visualisering af komplekse begreber, usynlige handlinger eller fænomener,
  • kreative undervisningsforløb,
  • nye formater til elevfremstillinger og -skabelser.

Fra et læringsteoretisk perspektiv har AR et læringspotentiale, da flere forskellige formidlingsformer og anvendelsessammenhænge kan aktualiseres af eleverne og af elever og lærere i deres løbende kommunikation. Dermed har eleverne mulighed for at koble sig til formidlingsformer og -formater, der på alternative måder præsenterer det faglige stof, skaber anledning til kritisk tænkning og dette i en relevant faglig sammenhæng.

Børn med særlige behov

AR-forløb kan tilbydes som supplerende undervisning til børn med ADHD og andre særlige behov.

Opgavebelønningskoncept, kombineret med spilelementer og medskaberrollen hjælper børn med at bevare ro og koncentration, stimulerer hukommelsen samt opmuntrer dem til at tænke selvstændigt og kreativt.

En kop te med udvidet virkelighed, tak!

Implementering af AR i salgs- og marketingstrategier giver mulighed for at booste salg, tiltrække nyt publikum til produktet og give kunderne en uovertruffen emotionel oplevelse.

Tøj-, sko-, skønhedsbutikker:

kan oprette et virtuelt prøverum, hvor forbrugere kan prøve produkter og se, om de passer med det samme.

Forhandlere af møbler- og husholdningsartikler:

kan tilbyde deres kunder at prøve indretning virtuelt, før de køber. Med AR er det muligt at tage f.eks. en virtuel sofa med over i reelle omgivelser og se, om den passer til stuen. Man kan eksperimentere med farver, stile og modeller hjemmefra.

Bilforhandlere:

kan bruge AR som virtuelt alternativ til de tunge bilmanualer, der visuelt forklarer de enkelte bilers detaljer. Nye kunder vil undersøge bilen inde- og udefra, prøve forskelligt udstyr, farver, salondesign og sammensætte deres egen bil, før de køber.

Flyselskaber, rejsebureauer, hoteller, hospitaler og klinikker:

kan tilbyde enestående AR-underholdning til deres kunder og patienter i venteværelser.

Web-shops:

kan få egne butikker og prøverum med alt det, der hører til de fysiske butikker.

Restauranter og caféer:

kan f.eks. tilbyde deres kunder virtuel info om en ret, næringsindhold og madvaredata, der springer ud, når de scanner tallerkenens indhold med en mobilenhed.


Implementeringen af Augmented Reality er ikke begrænset til de her anførte tilfælde.
For at finde ud af, hvordan vi kan berige dine kunders oplevelser, kontakt os venligst, og vi finder en løsning, der passer til dig.

NYHEDSBREV

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og vær den første til at modtage nyheder om nye udgivelser, konkurrencer, tilbud eller app'ens opdateringer. Vi spammer dig ikke, og vi deler ikke dine oplysninger med andre.

Betalingskort